Matchfixing politik

B73 tager afstand fra enhver form for matchfixing [1] eller anden ulovlig adfærd, der kan påvirke udfaldet af en fodboldkamp. B73 vil på ingen måde acceptere, støtte eller deltage i nogen form for matchfixing eller anden ulovlig adfærd. Overtrædelse af denne politik vil medføre alvorlige konsekvenser f.eks. disciplinære sanktioner fra klubbens side og politianmeldelse.

B73 vil overholde alle regler og forskrifter, der er fastsat af relevante myndigheder og organisationer, herunder DBU og FIFA, for at sikre fairplay og integritet i sporten.

B73 vil arbejde aktivt for at fremme en kultur, hvor fairplay, integritet og etik prioriteres højt, blandt andet ved at tale om fairplay ved trænermøder samt forældremøder.

B73 vil opfordre alle spillere, forældre, trænere, ledere og bestyrelse og fans til at rapportere enhver mistænkelig adfærd eller aktivitet, der kan indikere matchfixing eller anden ulovlig adfærd.

[1] Matchfixing er en forsætlig handling eller undladelse, som sigter mod en uretmæssig påvirkning af resultatet eller forløbet af en sportsbegivenhed for at fjerne hele eller en del af den uforudsigelige karakter af sportsbegivenheden med henblik på at opnå en unødig fordel for sig selv eller for andre

Download vores Matchfixing Politik her