Anti doping politik

B73 forpligter sig til at opretholde et højt niveau af fairplay og sportslig integritet. Anti-dopingpolitikken for klubben er baseret på de retningslinjer og krav, der er fastlagt af de relevante nationale og internationale antidopingagenturer og organisationer.

Vi læner os op ad Anti Doping Danmark - https://www.antidoping.dk

B73's anti-dopingpolitik indeholder følgende grundlæggende principper:

1. Nul tolerance over for brug af præstationsfremmende midler, herunder anabolske steroider, væksthormoner, stimulerende stoffer, diuretika og beta-blokkere.
  2. Spillerne er ansvarlige for at undgå brug af præstationsfremmende midler og andre forbudte stoffer. De skal overholde alle evt. dopingkontrolprocedurer, der er fastlagt af klubben og de relevante antidopingagenturer.
  3. B73 vil sikre at få oplyst spillere, trænere og ledere om de farer og risici, der er forbundet med brug af præstationsfremmende midler og andre forbudte stoffer. Klubben vil også informere sine spillere om de gældende antidopingregler og procedurer.
  4. B73 vil deltage i de relevante dopingkontrolprogrammer og vil samarbejde fuldt ud med de antidopingorganisationer, der er ansvarlige for at håndhæve dopingreglerne.
  5. Spillere, der testes positive for præstationsfremmende midler eller andre forbudte stoffer, vil blive suspenderet fra holdet og kan blive udsat for yderligere sanktioner i overensstemmelse med de gældende antidopingregler.
  6. B73 vil beskytte spillernes fortrolighed og privatlivets fred i forbindelse med dopingkontrolprocedurerne. Klubben vil kun dele resultaterne af dopingkontrollerne med de relevante antidopingorganisationer og andre relevante myndigheder.

Download vores Anti Doping Politik her