Børneudviklingstræner

Har du erfaring med børnefodbold og kommunikation i børnehøjde? Kunne du tænke dig at blive en del af en klub, som bestræber sig på at have verdens bedste børnemiljø? Vores værdier er Fællesskab – Respekt – Rummelighed – Udvikling, og vi er ca. 800 medlemmer, der elsker at spille fodbold hos os. Nu vil vi gerne have dig med i vores grønne fællesskab i B73 Slagelse som vores nye børneudviklingstræner.

I tæt samarbejde med DBU er det vores målrettede ambition i B73 Slagelse at prioritere børnefodbolden og løfte hele miljøet omkring børnene i klubben. Derfor er B73 Slagelse godkendt som DBU Børneklub.

B73 Slagelse søger nu dig, der både er ambitiøs og fodboldfagligt stærk, og som vil være børneudviklingstræner for vores mindste spillere fra U9 og nedefter. Som leder i børneafdelingen vil du i tæt samarbejde med vores Børne/Ungdomsudvalg være med til at udvikle vores trænere samt vores træningsmiljø. Vi ønsker at skabe flere muligheder for, at alle børn kan indgå i et sundhedsfremmende fodboldfællesskab med lige mulighed for kvalificeret, pædagogisk og god udviklende fodboldtræning, og her får du en vigtig rolle.

Børneudviklingstrænerens kerneydelse

Som børneudviklingstræner er du sammen med de øvrige børnetrænere nøglen til verdens bedste fodbold for børnene, og det er altafgørende for et godt børnefodboldtilbud, at alle trænere, som børnene møder, vedligeholder eller tilegner sig de rette kompetencer til at kunne arbejde med børnene på en legende, kreativ og fantasifuld måde. Du skal derfor bidrage med følgende:

• Kvalificere træningsmiljøet med henblik på dygtigere, gladere og sundere børn
  • Kvalificere træningsmiljøet ved at coache og træne børnetræneren
  • Hjælpe med at åbne op for børnetrænernes egen nysgerrighed, læring og kreativitet
  • Evaluere og udvikle børnefodboldmiljøerne
  • Være leder for U5-U9 i samarbejde med trænerne
  • Rekruttere trænere

Vi tilbyder dig

• At være med til at udvikle træningskoncept i samarbejde med vores sportslige udvalg
  • Trænerpakke (tøj)
  • Mulighed for videreuddannelse inden for DBU
  • Honorar afhængig af licens/timeforbrug
  • Tæt samarbejde med vores børneudviklingstrænere for U10-U12

Vores forventninger til dig

• Du har en pædagogisk tilgang og skal gerne kunne anerkende det enkelte individ
  • Du kan stille de rette krav til både trænere og spillere
  • Du er med til at samle holdene, og du sikrer, at alle børn har ret til god træning
  • Du har fokus på både den øvede og den mindre øvede
  • Du kan føre dialog med forældre
  • Du videndeler med bestyrelsen
  • Du anvender og implementerer den "nye" aldersrelaterede træning som fagligt grundlag
  • Du bakker aktivt op om vores værdier i klubben Fællesskab – Respekt – Rummelighed – Udvikling

Lyder dette spændende, og har du måske en leder gemt i maven, som føler sig klar til at tage springet over i ledelse, så har du muligheden for at være med i vores spændende udvikling i B73 Slagelse.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at henvende dig til formand Børne/Ungdom i B73 Slagelse, Paw Hagstrøm Christensen på telefon 53582212 eller mail paw.hagstrom@b73.dk

Du sender din ansøgning til Paw på paw.hagstrom@b73.dk - Samtaler bliver holdt løbende.

Kontakt:
Paw Hagstrøm Christiansen
Formand Børne/Ungdom
B73 Slagelse
Tlf. 53582212
Mail. paw.hagstrom@b73.dk

Om B73 Slagelse
B73 Slagelse er en fodboldklub for alle, og vi danner gode lokale rammer om fodbold på alle niveauer. B73 tilbyder klubbens medlemmer, børn, unge som ældre, et fodboldfagligt fællesskab, gode oplevelser og stærke værdier. Gennem spil og leg, bidrager B73 til at udvikle børn og unges færdigheder og talenter – både som fodboldspiller og som menneske. Gennem værdierne Fællesskab, Respekt, Rummelighed, Udvikling påtager B73 Slagelse sig sit sociale ansvar og er med til at udvikle vestsjællandske drenge og piger. B73 er Vestsjællands største fodboldklub målt på antallet af medlemmer. Vi er pt. ca. 800 medlemmer i klubben.

Hovedbestyrelse

Eva Ingevold